Heinon Tukku – yli 100v ikäinen suomalainen perheyhtiö luottaa Norianin osaamiseen ostolaskuissa

Heinon Tukku on tarjonnut asiakkailleen tukkukaupan palveluita jo vuodesta 1899. Yhtiö maahantuo päivittäistavaraa ja alkoholijuomia sekä harjoittaa päivittäistavarakaupan ja ravintola-alan tukkukauppaa. Heinon Tukku jalostaa myös liha-, kala- ja hevi-tuotteita pitäen huolta laadusta ja ympäristöstä. Heinon Tukulla on pikatukkuja, toimitustukkuja ja verkkokauppaliiketoimintaa Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Kuopiossa sekä myyntikonttorit Turussa, Tampereella ja Oulussa.

Ostolaskujen käsittely- ja maksatuspalvelut yli 250mEur liikevaihdon perheyhtiössä

”Perheyhtiönä yhtenä arvonamme on ollut sinällään se, että asiat pyritään tekemään itse. Tämän vuoksi muutosprosessia taloushallinnon ulkoistukseen pohdittiin meillä huolellisesti. Perheyhtiönä haluamme kuitenkin uudistua ja turvata yhtiön tulevaisuuden, ja yhteistyöllä Norianin kanssa lähdimme hakemaan uutta osaamista ostolaskujen automatisointiin, toimintojen harmonisointiin ja kustannustehokkuuteen.” kertoo Marja Hämäläinen, Tukku Heino konsernin talousjohtaja.

Heinon Tukku Oy konsernin liikevaihto on yli 250Meur. Ostolaskujen käsittelyn ja maksatusten monimutkaisuudesta kertoo se, että konsernissa on tavarantoimittajia yli 800 sekä erilaisia tuotenimikkeitä yli 30000. Norian on hoitanut yhtiön ostolaskujen käsittelyt vuodesta 2017 saakka. Käyttöönottoprojektissa Norianin asiantuntijat hoitivat ostolaskujen käsittelyn ylioton Heinon Tukun omissa toimitiloissa tutustuen samalla paitsi yrityksen liiketoimintaan, työntekijöihin sekä toimintaympäristöön. Asiantuntevasti, lähellä asiakasta ja huolellisesti hoidettu ulkoistusprojekti palvelun aloittamisessa edelleen helpottaa yhteistyötä ja kumppanuuden syventämistä.

 

Heinon Tukun kokemuksia NORIAN palveluiden käyttöönotosta ja kehittämisestä 

”Jo käyttöönottoprojektin aikana huomasimme Norianin kokemuksen ja asiantuntemuksen. Lisäksi pidämme hyvänä että Norian hoitaa Tukku Heino Oy:n maksujen käsittelyn volyymipohjaisilla mittareilla ja kiinteällä kuukausihinnalla, jolloin kustannusten ennustaminen on selkeää.” toteaa Marja Hämäläinen

”Norianissa meille on tärkeää että pyrimme jatkuvasti kehittämään ja tehostamaan omaa palvelutuotantoamme, ostolaskujen käsittelyä, maksuliikennettä sekä palvelun hallintaa lähellä asiakasta. Pyrimme myös tuomaan uusia ratkaisuja LEAN mallilla asiakkaidemme muuttuviin tarpeisiin. Kehitämme ydinosaamista itse ja meillä on strategisia ICT kehittäjäkumppanuuksia maksuliikenteen ja ostolaskujen hallinnan puolella.” kertoo ostolaskujen ja maksuliikenteen osasto- ja palvelupäällikkö Heidi Langinkoski

”Norianin näen erinomaisena kehittäjäkumppanina kirkastuneen yritysmuutoksen, uuden brändin ja tekemisen meiningin myötä. Vahvuutenanne on ostolaskujen käsittely ja maksatus kustannustehokkaasti, automaatio-osaaminen ja toimintojemme kehittäminen yhteistyössä. Teillä näkyy se, että olette lähellä asiakasta.” päättää Marja Hämäläinen

Kiinnostuitko ostolaskujen käsittely- ja maksatuspalveluista sekä näihin liittyvistä automaatio- ja robotiikkapalveluista?
Lue lisää tai ota yhteyttä!